Projekcje w snach
Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się hobby ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej coraz to więcej ludzi zaczęło intrygować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy z umysłem zadomowiły się wewnątrz zachodniej kulturze. Równocześnie do licha a trochę kulturowych naleciałości zaś rytuałów, niezwiązanych spośród samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca w wyższym stopniu przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj wewnątrz niektórych państwach, np. we Francji, nauki dalej przekazywane są po największej części na wskroś mnichów tudzież mniszki, jakkolwiek w krajach niemieckojęzycznych oraz słowiańskich w szerokim zakresie rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei do wnętrza Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm świecki daje możliwość zintegrowania nauk z codziennym życiem. Pogląd także zaduma poparte działaniem sprawiają, iż buddyjska doświadczenie staje się do wnętrza coraz to większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji formalnej, jakkolwiek a na zastosowaniu buddyjskiego podejścia do wnętrza życiu codziennym.Dzisiaj wewnątrz Europie zwłaszcza dynamicznie rozwija się buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu. W 1972 roku XVI Karmapa Rangdziung Rigpe Dordże owłosienie Karma Kagyu w Tybecie poprosił swoich zachodnich uczniów Lamę Ole Nydahla oraz Hannah Nydahl, aby zaczęli szkolić buddyzmu do wnętrza Europie. Od tego czasu Lama Ole Nydahl podróżuje po świecie spośród wykładami oraz prowadzi kursy medytacyjne. Hannah Nydahl, aż do swojej śmierci do wnętrza 2007 roku, wspierała pracę męża. Jako tłumacz spośród języka tybetańskiego na angielszczyzna, duński zaś niemczyzna współpracowała spośród najwyższymi tybetańskimi nauczycielami linii Karma Kagyu, przekładając teksty dotyczące buddyjskiej filozofii oraz wszystkie teksty medytacyjne używane obecnie w ciągu praktyki. Przekazywane przy użyciu Lamę Ole Nydahla i Hannah Nydahl nauki Buddy no głęboko zainspirowały ludzi, iż dziś spotykają się, aby razem dociekać oraz kontemplować w środku z okładem 600 ośrodkach w środku 44 krajach na świecie. Ośrodki te opierają się na przyjaźni dodatkowo idealizmie, oraz funkcjonują ze względu dobrowolnej pracy zaangażowanych wewnątrz ich rozwój ludzi. W niektórych krajach buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu funkcjonuje w obrębie stowarzyszeń wewnątrz innych, takich na kształt Polska, ma stan prawny związków wyznaniowych.Buddyzm jest jedną spośród głównych religii świata, zarówno poniżej względem zasięgu geograficznego gdy i wpływu socjo- kulturowego. Chociaż jest największą religią „Wschodu”, to jednak staje się raz po raz popularniejsza w świecie „Zachodnim.” Jest wyjątkową religią jeśliby chodzi o jej zasady, niemniej ma mnogość wspólnego spośród hinduizmem, w środku obydwu bo naucza się o karmie (etyce przyczynowo- skutkowej), maji (iluzoryczności natury otaczającego świata) oraz samarze (cyklu reinkarnacji). Buddyści wierzą, iż ostatecznym celem życia jest zrealizowanie „przebudzenia.” Założyciel buddyzmu, Siddhartha Guatama, urodził się do wnętrza królewskiej rodzinie do wnętrza Indiach wokół 600 r. przed Chrystusem. Opowieści o poprzednio głoszą, iż żył w luksusie, w środku separacji od chwili otaczającego go świata zewnętrznego. Jego rodzice pragnęli ochronić go od chwili wpływu religii oraz bólu natomiast cierpienia. W niedługim jednak czasie wyruszył maska granice pałacu królewskiego natomiast zobaczył: starego człowieka, chorego człowieka oraz zwłoki. Czwarty wizja dotyczył spokojnego ascetycznego mnicha (takiego, który wyparł się luksusu oraz komfortu). Widząc zimna krew tego mnicha, postanowił że samodzielnie zostanie mnichem. Porzucił byt w dostatku a bogactwie, by wewnątrz ascetycznym życiu wyszukać „oświecenia”. W praktykach ascetycznych (umartwianiu się) oraz intensywnej medytacji był bardzo wytrwały. Stał się liderem wśród swoich rówieśników. Punktem zwrotnym w jego życiu była pewna znacząca decyzja. Postanowił „dogodzić” się jedną miską ryżu i siadać poniżej drzewem figowym (nazywanym także drzewem Bodhi), by rozmyślać dotychczas aż osiągnie „przebudzenie”, lub umrze próbując tego dokonać. Mimo całego mozołu oraz pokus następnego poranka, osiągnął przebudzenie. Stąd też, zdobył sławę tzw. „przebudzonego” lub „Buddy.” Wykorzystał zdobyte doświadczenia także rozpoczął doktryna swoich mnichów- naśladowców, spośród którymi aktualnie wówczas zdobył duży rozgłos. Pięciu jego rówieśników stało się jego pierwszymi uczniami. Co odkrył Guatama? Przebudzenie jest gdzieś „w pół- drogocenny”, ani w luksusowym zaspokojeniu ani do wnętrza umartwianiu samego siebie. Poza tym, odkrył szczyptę co zostało określone jako „Cztery Szlachetne Prawdy”- 1) Aby przebywać należy cierpieć (Dukha), 2) Cierpienie wynika spośród pragnienia (Tanha innymi słowy „przywiązania”), 3) Każdy prawdopodobnie usunąć cierpienia gdy usunie oddanie oraz 4) Jest owo możliwe gdy podążasz Szlachetną Ośmiostopniową Ścieżką. Ta Szlachetna Ośmiostopniowa Ścieżka dotyczy 1) poglądu, 2) postanowienia, 3) mowy, 4) działania, 5) życia (bycia mnichem), 6) dążenia (adekwatnie skierowane starania), 7) skupienia, 8) medytacji.Za tymi wyszukanymi naukami stoją nauki znane w hinduizmie: reinkarnacja, karma, maja, oraz trend postrzegania rzeczywistości jako panteistycznej. Buddyzm oferuje zarówno złożoną teologię bóstw również istot wywyższonych. Rozumienie istoty boga wewnątrz buddyzmie, równie podczas gdy a do wnętrza hinduizmie, z trudem jest opisać. Niektóre odłamy buddyzmu można zgodzić się w ciągu ateistyczne, atoli inne w środku panteistyczne, a w dalszym ciągu inne zbytnio teistyczne, np. Szkoła Czystej Krainy (tłum. częściej jako Szkoła Czystej Ziemi). Klasyczny buddyzm jednak zdaje się zamknąć usta wewnątrz kwestii rzeczywistości istot nieskończonych, wskutek tego uważany jest zbytnio prąd ateistyczny. Buddyzm dziś jest wystarczająco na pełnym gazie zróżnicowany. Aczkolwiek istnieją dwie główne szkoły Theravada także Mahajana. Theravada jest formą monastyczną, która skupia się na całkowitym przebudzeniu zaś nirwanie na rzecz mnichów, w toku jak buddyzm Mahajana rozpościera swój cel przebudzenia na podzespół laicką- osoby nie będące mnichami. W tych kategoriach jest dozwolone przyuważyć nieco odłamów, m.in. Tendai, Vajrajana, Nichiren, Singon (Shingon), Czystą Ziemię, Zen, Rjobu. Dlatego grunt jest, żeby osoby które nie pochodzą z kręgów buddyjskich a chcą pokapować się buddyzm, nie skupiały się na szczegółach każdej konkretnej szkoły buddyjskiej, ponieważ każda spośród nich opiera się na klasycznym, historycznym buddyzmie. Budda przenigdy negacja logiczna uważał siebie zbytnio boga ani innego rodzaju boską istotę. Określał siebie raczej jako „drogę- obmycia” dla innych. Dopiero po jego śmierci został wyniesiony aż do postaci boga przez niektórych swoich naśladowców, niemniej negacja logiczna wszyscy postrzegają go wewnątrz ów sposób. W chrześcijaństwie jednak, co jest kategorycznie powiedziane w środku Biblii, Jezus jest Synem Bożym (Ew. Mateusza 3.17: „I oto rozległ się głosowanie spośród nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem) oraz to, iż On plus Bóg są jednym (Ew. Jana 10.30). Nikt do tego stopnia no negacja logiczna może wskazać siebie, czy też twierdzić siebie zbytnio chrześcijanina bez wyznania wiary w Jezusa jako Boga. Jezus nauczał, że On jest drogą, natomiast nie jednym z tych którzy wskazują drogę; czytamy do wnętrza Ew. Jana 14.6: „Ja jestem wybieg, prawda plus życie. Nikt nie przychodzi do Ojca niczym ledwie za pomocą mnie.” Do śmierci Guatamy, buddyzm proszek znaczny wpływ na Indie; trzy tysiące lat z kolei, buddyzm objął większą element Azji. Pisma tudzież historie opisujące Buddę zostały spisane blisko czterysta lat po jego śmierci.W buddyzmie przekroczenie jest najczęściej rozumiany jako ignorancja. A dlatego że traktowany jest jako „pomyłka zacny”, to samodzielnie kontekst do wnętrza którym występuje „zło” azali ”dobro” jest niemoralne. Karma rozumiana jest jako naturalna balans a nie wynika z przymusu. Natura nie ma wartości moralnej; stąd też, karma negacja logiczna jest kodem moralności, oraz przekroczenie negacja logiczna jest wnikliwie niemoralny. Stąd też, możemy zakomunikować, do wnętrza myślenie nauczania buddyjskiego, lokalny błąd negacja logiczna jest kwestią moralności, gdyż nie jest owo w pełni swój pomyłka, nie jest też naruszeniem relacji międzyludzkiej. Konsekwencje takiego rozumienia grzechu są tragiczne. Dla buddysty przekroczenie przypomina w wyższym stopniu omyłka się, niż sprzeciwienie się świętemu Bogu. Takie odczytanie grzechu nie współgra spośród wrodzoną świadomością moralną, która uświadamia człowiekowi, że zostanie potępiony w środku swój wina przed świętym Bogiem (Rzymian 1-2). Skoro przekroczenie rozważany jest jako błąd, który nie dotyczy konkretnej osoby zaś który może egzystować naprawiony, toteż buddyzm nie przyjmuje podstawowej doktryny chrześcijańskiej dotyczącej zdeprawowania. Biblia mówi nam, iż grzech człowieka jest problemem dotyczącym wieczności, niesie wieczne konsekwencje. W buddyzmie nie ma potrzeby Zbawiciela, który uratowałby ludzi od chwili potępienia grzechu. Dla chrześcijan Jezus jest jedynym sposobem uwolnienia się spod wiecznego potępienia. Dla buddysty pozostaje raptem etyczne egzystencja natomiast rozmyślanie, które mają wynieść ludzi aż do osiągnięcia nadziei przebudzenia a całkowitej Nirvany. Bardziej jednak prawdopodobne jest owo, że każda z tych osób będzie musiała przekroczyć nieco reinkarnacji żeby wyrównać rachunki zgromadzony dług karmy. Dla prawdziwych naśladowców buddyzmu, teizm jest filozofią moralności oraz etyki, zawartej w życiu na mocy umartwianie własnego ego. W buddyzmie, rzeczywistość jest bezosobowa natomiast niezwiązana relacjami; poprzez co pozbawiona jest miłości. Nie wyłącznie Bóg postrzegany jest jako złudzenie, już sam przekroczenie uznawany jest jako pomyłka ogołocony znaczenia moralnego, oraz percepcja rzeczywistości materialnej- maja („złudzenie”), sprawia iż własne „ja” traci znaczenie. Osobowość sama do wnętrza sobie staje się iluzją. Gdy zapytamy w jaki sposób powstał glob, jaki/ co stworzył(o) przestrzeń kosmiczna, Budda negacja logiczna wypowiedziałby się, gdyż wewnątrz buddyzmie negacja logiczna ma początku ani końca. Zamiast tego, jest bezgraniczny krąg narodzin również śmierci. Ktoś spytałby zatem jaka Istota stworzyłaby nas do życia, znoszenia no wielkiego bólu a cierpienia, zaś potem miała od początku do końca i na dopiero co dogorywać? Ktoś przypadkiem zadać pytanie o wymowa- po co to pełnia? Chrześcijanie wiedzą, że Bóg posłał swojego Syna, by umarł na krzyżu w środku nas, cios, abyśmy nie cierpieli na wieki. Posłał swojego Syna, abyśmy wiedzieli iż negacja logiczna jesteśmy sami plus zostaliśmy umiłowani. Chrześcijanie wiedzą, iż w środku życiu chodzi o trochę więcej aniżeli ból a umieranie, „A w tej chwili objawionej na mocy przyjście Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, który śmierć zniszczył, zaś los tudzież nieśmiertelność na jaśnię wywiódł na mocy ewangelię” (2 Tymoteusza 1.10).Buddyzm naucza, iż Nirwana jest najdoskonalszym stanem istnienia, stanem czystego istnienia, które osiągalne jest konkretnymi sposobami u różnych osób. Nirwana przeciwstawia się racjonalnemu wytłumaczeniu oraz logicznemu porządkowi, skutkiem tego negacja logiczna przypadkiem być nauczana, jest zaledwie uświadamiana. Zupełnie w przeciwnym przypadku aniżeli nauczanie Jezusa na problem nieba- całkiem szczegółowe. Nauczał, iż nasze ciała fizyczne umrą, wszak nasze dusze powstaną aż do życia z zanim w środku niebie (Ew. Marka 12.25). Budda nauczał, iż zbiorowość ludzka negacja logiczna mają osobistych dusz, gdyż własne „ja” plus ego jest iluzją. Dla buddysty negacja logiczna istnieje miłościwy Ojciec Niebiański, który posłał swojego Syna, aby umarł zbyt nasze dusze, na rzecz naszego zbawienia (ratunku), byśmy mieli drogę do jego chwały. Z tego właśnie powodu buddyzm ma obowiązek egzystować odrzucony.
Czym jest medytacja? Nie jestem jaźnią ani rozumem. Nie jestem umysłem ani myślą. Nie mogę egzystować słyszane ani oddane do wnętrza słowach, ujęte wewnątrz zapachach ani schwytane wzrokiem. Nie znajduję się w świetle, wietrze, na ziemi ani w środku niebie. Jestem przytomnością zaś wcieloną radością - błogością pełną błogości. ( Siankara )Słowo "medytacja" używane aż do określenia buddyjskiej staż nie jest najtrafniejsze. Pochodzi ono spośród łaciny (meditatio) tudzież oznacza zagłębianie się myślach, rozmyślanie. Być przypuszczalnie z większym natężeniem odpowiednim słowem byłaby "rozpamiętywanie" (łac. contemplatio = przypatrywanie się), która odnosi się raczej do intuicyjnego, bezpośredniego postrzegania aniżeli koceptualnej analizy. Bardziej upowszechniło się jakkolwiek przydawka "medytacja", które tym samym nabrało nowego znaczenia, albowiem istotą buddyjskiej staż nie są intelektualne rozważania.W buddyzmie medytacja oznacza "bezwysiłkowe pozostawanie wewnątrz tym co jest". Można wywołać to na skroś uspokojenie umysłu a utrzymywanie tego stanu, w środku którym niewątpliwie manifestuje się współczucie także mądrość. Inna technika polega na pracy z kanałami energetycznymi naszego ciała także wizualizowaniem form buddów. Najbardziej efektywną metodą jest stałe utożsamianie się spośród własną doskonałą naturą buddy a postrzeganie w sumie co się wydarza jako czystego. Warto do wnętrza tym miejscu przyozdobić słowa Szamara Rinpocze, cenionego mistrza ze szkoły Karma Kagyu: "Medytacja przypuszczalnie mienić krocie różnych rzeczy - niektórym kojarzy się białogłowa bardzo spośród wizjami, sensacyjnymi doznaniami plus tajemnicami. Naprawdę nie jest niczym takim; jest to metodyczny tresura, szczegółowo koherentny plus konkretny. Niektórzy lubią, kiedy w środku medytacji pojawiają im się najróżniejsze odczucia, wibracje, energie plus inne sensacje. To jest zwyczajne fantazjowanie. Nie chodzi nam o żadne egzotyczne doznania."Najpierw uspokój myślenie koncentrując się na własnym naturalnym oddechu. Bezkształtny pływ powietrza wchodzi oraz wychodzi przy użyciu nos. Myśli tudzież dźwięki po prostu bez przymusu przepływają, no na kształt chmury na bezkresnym niebie. Nie chwytaj ich, ani nie usiłuj porzucić. Koncentruj się raptem na oddechu. Uświadom sobie dlaczego medytujesz. Celem medytacji jest uzyskanie dystansu pod przeszkadzających uczuć również bezpośrednie doświadczenie pełnej przytomności tudzież nieograniczonej otwartości. Tylko w takim razie będzie się w środku stanie no tak sprowadzać zysk innym. Wyobraź sobie niczym w główny punkt klatki piersiowej, na wysokości serca pojawia się małe tęczowe światło. Stopniowo rozprzestrzenia się ono raz za razem bardziej wewnątrz ciała. Kiedy nuże bez reszty je wypełnia, rozpuszczają się wszystkie osobiste cierpienia, trudności i przeszkody. Następnie przestrzeń niezadrukowana wypływa spośród ciała we wszystkich kierunkach także wypełnia całą przestrzeń. Dzięki temu rozpuszczają się cierpienia wszystkich istot, zaś faktyczność zaczyna emanować nieograniczonym szczęściem, jest pełen nieograniczonego potencjału. Wszystko jest przeniknięte wyzwalającym znaczeniem zaś pierwotną doskonałością. Wizualizację tęczowego światła, które wypływa spośród ciała utrzymuj tak w żółwim tempie jako chcesz. Możesz oraz próbować na opinia innymi słowy w umyśle mantrę Buddy Współczucia:OM MANI PEME HUNG, wyrażając u okazji roszczenie szczęścia na rzecz wszystkich istot (w tym oraz na rzecz siebie). Jeżeli powtarzanie mantry wydaje się tobie czymś nadmiernie egzotycznym, możesz w ciągu wizualizowania światła, po prostu rozumować, iż rozpuszczają się wszelkie negatywności do wnętrza tobie zaś w innych. Postaraj się percypować owo, w taki sposób głęboko także szczerze, wzorem właśnie potrafisz. Kończąc medytację spróbuj pozostawać do wnętrza tym stanie najwyższej błogości, otwartości, empatii a jednocześnie pełnej przytomności naprawdę leniwie, na sposób potrafisz. Spoczywaj bez rozproszenia w środku bezpośredniej obecności, do wnętrza "tu tudzież dzisiaj". Po chwili wszystek rzeczywistość pojawia się raz jeszcze - niewinny zaś doskonały. Każdy atom wibruje radością tudzież jest utrzymywany w całości przy użyciu miłość. Wszystko jest świeże plus nowe, pełne nieograniczonych możliwości. Wszystkie istoty pojawiają się jako doskonałe, wolne istoty, obojętnie odkąd tego azali o tym wiedzą, lub też nie. Wreszcie z przestrzeni wyłania się się zarówno nasze truchło, tylko otóż natychmiast ferie od słabości również chorób. Dawniej byliśmy naszymi ciałami, obecnie je posiadamy - są dla nas narzędziem przynoszenia pożytku innym.Na finał wyobraź sobie, iż wszystkie dobre wrażenia, jakie się pojawiły w toku medytacji, stają się nieograniczone plus docierają do wszystkich istot rozpuszczając ich cierpienie zaś dając im do wnętrza zamian jedyne trwałe powodzenie - rozpoznanie natury własnego umysłu. Szczerze zadedykuj wszystkim swoją praktykę, możesz zrobić owo używając poniższej, tradycyjnej buddyjskiej formułki tzw. Życzeń Czterech Niezmierzoności (afekt, sympatia, radość, równość)
Czym jest medytacja? Nie jestem jaźnią ani rozumem. Nie jestem umysłem ani myślą. Nie mogę egzystować słyszane ani oddane do wnętrza słowach, ujęte wewnątrz zapachach ani schwytane wzrokiem. Nie znajduję się w świetle, wietrze, na ziemi ani w środku niebie. Jestem przytomnością zaś wcieloną radością - błogością pełną błogości. ( Siankara )Słowo "medytacja" używane aż do określenia buddyjskiej staż nie jest najtrafniejsze. Pochodzi ono spośród łaciny (meditatio) tudzież oznacza zagłębianie się myślach, rozmyślanie. Być przypuszczalnie z większym natężeniem odpowiednim słowem byłaby "rozpamiętywanie" (łac. contemplatio = przypatrywanie się), która odnosi się raczej do intuicyjnego, bezpośredniego postrzegania aniżeli koceptualnej analizy. Bardziej upowszechniło się jakkolwiek przydawka "medytacja", które tym samym nabrało nowego znaczenia, albowiem istotą buddyjskiej staż nie są intelektualne rozważania.W buddyzmie medytacja oznacza "bezwysiłkowe pozostawanie wewnątrz tym co jest". Można wywołać to na skroś uspokojenie umysłu a utrzymywanie tego stanu, w środku którym niewątpliwie manifestuje się współczucie także mądrość. Inna technika polega na pracy z kanałami energetycznymi naszego ciała także wizualizowaniem form buddów. Najbardziej efektywną metodą jest stałe utożsamianie się spośród własną doskonałą naturą buddy a postrzeganie w sumie co się wydarza jako czystego. Warto do wnętrza tym miejscu przyozdobić słowa Szamara Rinpocze, cenionego mistrza ze szkoły Karma Kagyu: "Medytacja przypuszczalnie mienić krocie różnych rzeczy - niektórym kojarzy się białogłowa bardzo spośród wizjami, sensacyjnymi doznaniami plus tajemnicami. Naprawdę nie jest niczym takim; jest to metodyczny tresura, szczegółowo koherentny plus konkretny. Niektórzy lubią, kiedy w środku medytacji pojawiają im się najróżniejsze odczucia, wibracje, energie plus inne sensacje. To jest zwyczajne fantazjowanie. Nie chodzi nam o żadne egzotyczne doznania."Najpierw uspokój myślenie koncentrując się na własnym naturalnym oddechu. Bezkształtny pływ powietrza wchodzi oraz wychodzi przy użyciu nos. Myśli tudzież dźwięki po prostu bez przymusu przepływają, no na kształt chmury na bezkresnym niebie. Nie chwytaj ich, ani nie usiłuj porzucić. Koncentruj się raptem na oddechu. Uświadom sobie dlaczego medytujesz. Celem medytacji jest uzyskanie dystansu pod przeszkadzających uczuć również bezpośrednie doświadczenie pełnej przytomności tudzież nieograniczonej otwartości. Tylko w takim razie będzie się w środku stanie no tak sprowadzać zysk innym. Wyobraź sobie niczym w główny punkt klatki piersiowej, na wysokości serca pojawia się małe tęczowe światło. Stopniowo rozprzestrzenia się ono raz za razem bardziej wewnątrz ciała. Kiedy nuże bez reszty je wypełnia, rozpuszczają się wszystkie osobiste cierpienia, trudności i przeszkody. Następnie przestrzeń niezadrukowana wypływa spośród ciała we wszystkich kierunkach także wypełnia całą przestrzeń. Dzięki temu rozpuszczają się cierpienia wszystkich istot, zaś faktyczność zaczyna emanować nieograniczonym szczęściem, jest pełen nieograniczonego potencjału. Wszystko jest przeniknięte wyzwalającym znaczeniem zaś pierwotną doskonałością. Wizualizację tęczowego światła, które wypływa spośród ciała utrzymuj tak w żółwim tempie jako chcesz. Możesz oraz próbować na opinia innymi słowy w umyśle mantrę Buddy Współczucia:OM MANI PEME HUNG, wyrażając u okazji roszczenie szczęścia na rzecz wszystkich istot (w tym oraz na rzecz siebie). Jeżeli powtarzanie mantry wydaje się tobie czymś nadmiernie egzotycznym, możesz w ciągu wizualizowania światła, po prostu rozumować, iż rozpuszczają się wszelkie negatywności do wnętrza tobie zaś w innych. Postaraj się percypować owo, w taki sposób głęboko także szczerze, wzorem właśnie potrafisz. Kończąc medytację spróbuj pozostawać do wnętrza tym stanie najwyższej błogości, otwartości, empatii a jednocześnie pełnej przytomności naprawdę leniwie, na sposób potrafisz. Spoczywaj bez rozproszenia w środku bezpośredniej obecności, do wnętrza "tu tudzież dzisiaj". Po chwili wszystek rzeczywistość pojawia się raz jeszcze - niewinny zaś doskonały. Każdy atom wibruje radością tudzież jest utrzymywany w całości przy użyciu miłość. Wszystko jest świeże plus nowe, pełne nieograniczonych możliwości. Wszystkie istoty pojawiają się jako doskonałe, wolne istoty, obojętnie odkąd tego azali o tym wiedzą, lub też nie. Wreszcie z przestrzeni wyłania się się zarówno nasze truchło, tylko otóż natychmiast ferie od słabości również chorób. Dawniej byliśmy naszymi ciałami, obecnie je posiadamy - są dla nas narzędziem przynoszenia pożytku innym.Na finał wyobraź sobie, iż wszystkie dobre wrażenia, jakie się pojawiły w toku medytacji, stają się nieograniczone plus docierają do wszystkich istot rozpuszczając ich cierpienie zaś dając im do wnętrza zamian jedyne trwałe powodzenie - rozpoznanie natury własnego umysłu. Szczerze zadedykuj wszystkim swoją praktykę, możesz zrobić owo używając poniższej, tradycyjnej buddyjskiej formułki tzw. Życzeń Czterech Niezmierzoności (afekt, sympatia, radość, równość)
Komentarze
Prześlij komentarz